Varaosat haltuun ProcessManagerin avulla

Epäjärjestys varaosavarastossa tai väärään aikaan tilatut osat aiheuttavat turhia kustannuksia ja pullonkauloja vauriokorjaukseen.

Korjaustyöhön tarvittava varaosalista synkronoituu Cabasista ProcessManagerin kanssa samalla, kun korjausajat siirtyvät järjestelmään. ProcessManagerista varaosavastaavan on helppo seurata sitä, milloin auto on tulossa korjaukseen. Samalla järjestelmästä saa tiedon siitä, mitä varaosia kyseiseen autoon tulee tilata ja mitkä osista on mahdollisesti jo tilattu. Järjestelmä myös antaa varoituksen, jos ajoneuvolle varattu korjausaika lähestyy mutta osat eivät ole vielä saapuneet. Tämän ansiosta voidaan reagoida nopeasti tilaamalla kriittiset osat tai siirtämällä työtä eteenpäin.

Tieto varaosista liikkuu järjestelmän avulla organisaatiossa kitkattomasti. Järjestelmään voidaan merkitä varaosarullakon sijainti, jolloin osia ei tarvitse etsiä vaan mekaanikko voi tarkistaa asian järjestelmästä. Järjestelmästä voidaan myös tulostaa etiketti, jolla merkataan kyseisen auton osat. Sisäisellä viestillä voidaan myös ilmoittaa puuttuvista tai lisätilausta vaativista osista helposti varaosavastaavalle.

Varaosien tilanne on tuotu helposti nähtäväksi työkortin etusivulle. Kun auton korjaus vaatii varaosia, on työkortilla näkyvissä oven kuva. Oven väri vaihtuu sen mukaan, onko varaosat jo tilattu vai ovatko osat jo saapuneet. Näin tiedetään heti, voidaanko työskentely kyseisen auton parissa aloittaa.

ProcessManagerin työkortit kertovat yhdellä silmäyksellä vaurion korjaamiseen käytettävän ajan ja varaosien tilanteen. Näytölle saadaan tuotua myös muita haluttuja tietoja. Kuten esimerkiksi sävyn valinnan tilanteen tai siitä onko kyseessä sähköauto. Avainasemassa on tarpeellisen tiedon nopea ja helppo välittäminen.

Pin It on Pinterest